Tuesday, March 25, 2014

Hello Kitty Town & The Little Big Club di Puteri Harbour sempena cuti sekolah

Hajat ke Hello Kitty ini sebenarnya last minute and not our list pun..Mula2 rancang ke Cameron Higlands tetapi bila pikir balik..anak3 akan bosan pulak. So, saya pun cakap dengan Mr Faisal..Babah, kita pergi Hello Kitty nak?Tiba2 dia kata ok aje..Wah3 gembira di hati bukan main (maknya gembira..anak3 belum tau lagi)...

Kami bertolak dari Bangi..malam Selasa dalam pukul 8.40 mlm..Sebelum gerak lebih jauh..Kami dah order burger 6 ketul untuk makan dalam kereta..Almaklumlah kang kalau berhenti kat RnR nanti..anak3 mintak macam2 dan sudahnya nanti Mama n Babah naik hantu...So, kami pun menikmatilah burger termasuk bibik.

Sampai pukul 11.40 mlm dan terus check-in..kali ni stay hotel bajet di Nusa Bestari murah sikit dan ambil 2 bilik sekali. Alhmadulilah ok dan selesa lah..

Keesokkan harinya dalam pukul 6.40 pagi, saya kejutkan Mr Faisal untuk bangun solat Subuh..tiba2 saya terdengar bunyi Gedebommmm dan bunyi sinki jatuh!!Tgk2 rupa2 Babah jatuh dalam toilet..Nasib baik Mr Faisal ok dan hanya mengalami luka2 kecil sahaja. saya tanya lah lutut Yang ok x? Dia kata ok cuma sakit pinggang aje.. Alhamdulilah (sebab Mr Faisal pakai skru kat lutut pasal ACL). Lantai hotel memang licin bila basah dan kalau kering macam melekit..Dalam fikiran..kena bayar gantirugi tak? Harap2 xbayarlah..Mr Faisal pun slow talk dengan Supervisor Hotel tu dan diaorang bagi gerenti by today akan fixed..

Memikirkan incident yang berlaku, saya bagitau kat Mr Faisal kita canceled  aje gi Hello Kitty sebab takut Mr Faisal sakit kaki..Dia kata ok dan just proceed as planned..Kami gerak dalam pukul 8.00 pg dan sarapan di tepi jalan berhadapan Balai Polis Bukit Indah..sedap nasi lemak..

Habis breaksfat..kami bergerak ke destinasi yang dinanti-nantika..Anak3 sebenarnya tak tau pun tempat itu...Then bila sampai aje..Yaya dan si kecik, Mira tak abis2 kata Tima Acih Mama..Tima Acih Babah sambil lompat2 dalam kereta..Pandai anak3 bagi compliment kat parent mereka..




Atas itu harga tiket masuk ke Hello Kitty dan Little Big Club (LBC) ..kami ambil yang package dan Si Kecik Mira masuk free (jimat hehe)..Sebelum kami masuk sale girl tu siap pesan jangan miss tengok show secara live nanti dan suru refer pada jadual. Bangunan ini ada 3 tingkat..ground floor hello kitty and the rest LBC..


Pic 1-3 HK Cookies Studio dan HK Badge manakala Pic 4 Badtrz sambut kami
di entrance


Pic 1 Costume Dress Up & Photo Studio manakala Pic 2-4 HK's House

Show time: Thomas & Friends ..Barney..HK show


Mainan di LBC tingkat 2 & 3
Overall sangat2 puas hati...play ground dia memang happening..Si Kecik siap tak nak turun setiap kali naik mainan...Satu family boleh enjoy sebab boleh main semua..tapi kalau badan beso muat2 badan aje nak masuk..Dalam pukul 3 ptg baru rasa penat dan LAPAR..makanan kat cafe tu memang mahal2 lah belaka..Sebelum balik kami pergi ke Kampung Lat untuk redeem welcome drink (air free)..tgk menu mak aii..

Kami kemudian bergerak ke Pasir Gudang tempat feberet Mr Faisal aka Abe J semasa dia selalu outstation di JB..Memang mengancam dan menggiurkan..kalah Wong Solo dan Nasi AP kat KL...Harga pun murah dalam RM 8.50 satu set..Lepas menjamah makanan Mr Faisal ajak ke gerai tepi jalan untuk beli Pisang Goreng Cheese..harga untuk set kecik RM 3 dan yang besar RM 5...sedap wei!!

Nanti jap..kes sinki pecah kat hotel tu ehmmm tak bayar bayar ganti rugi sebab memang salah mereka lah..lgpun housekeeping baru, mereka spray pest control itu bukan tepi2 lantai TETAPI semua celah dan tengah2 dia spray..PATUTLAH licin dan melekit...


Pic 1-3 :Restoran Selera Sambal dan Pic 4: Pisang Goreng Cheese




4 comments:

  1. nak jugak ke sini jika ada rezeki. insyallah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayu..Yaya nk mengulang tempat yg sama..kalau ada rezeki lebih n masa..nk join skali ngan ayu nnt

      Delete
  2. Salam.nak ty.klau budak 3 thn kena byr ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak bawah 3 thn xkena bayar..kalu lebih harga sama mcm dewasa..kalau anak saiz kecil ckp aje 2 thn lebih...Anak sy yg bongsu 2 5 bln tp badan dia mcm umur 3 thn stgh..Sepatutnya hello kitty buat separuh harga aje kan..budak2 baya cam tu mana tau sangat nk main..

      Delete